גורי חתולים🐈🐈‍⬛🐈
לקראת האביב מתחילה תקופת ההמלטות של בעלי החיים, ביניהם גם חתולים.
בתקופה זו מידי שבוע מגיעות אל השירות הווטרינרו העירוני פניות רבות מתושבים בנוגע לגורי חתולים, חלקן בגלל חשש שננטשו ע"י האם וחלקן, לצערנו, בתלונה על מטרד😞.
לעיתים רבות מדי החתלתולים הקטנים נלקחים מהמקום בו השאירה אותם האם ונזרקים במקומות שונים.
פה נציין כי לקיחת גורים מאמם והשארתם לבדם ברחוב הינה התעללות ועבירה על חוק צער בעלי חיים‼️!
זה לא סוד, שאמא יש רק אחת והגורים היונקים זקוקים לטיפול שרק אמא חתולה יכולה לתת, ולכן כאשר נלקחים הגורים מהאם יכולת ההישרדות שלהם היא אפסית וללא טיפול אינטנסיבי 24/7 הם צפויים לגסיסה איטית. טיפול כזה לא יכול להינתן בשירותים וטרינרים עירוניים ולא בכלביות אחרות.
אמא חתולה נמצאת תמיד בסביבה גם אם אתם לא רואים אותה, לכן אם אתם חושדים שהגורים ננטשו על ידה ולפני שאתם ממהרים להעביר את הגורים לקופסת קרטון ולהתקשר למוקד העירוני כדי שפקח וטרינרי יגיע לאסוף אותם, אנחנו מבקשים לנקוט בפעולות הבאות:

🐈תצפתו על הגורים מרחוק : ברוב המקרים אם הגורים בדיוק יצאה לחפש מזון או שהיא מכינה להם מיקום חדש ובטוח יותר. מומלץ לחכות מספר שעות על מנת לוודא שהאם חוזרת למקום.
🐈שימרו על מרחק של לפחות 15 מטר מהגורים כדי שלא להבהיל את האם / למנוע את חזרתה למקום. האמא תיגש אל הגורים רק כאשר תרגיש בטוחה, גם אם תאלץ להמתין במשך מספר שעות.
🐈‍⬛במידה והאמא אכן לא נראית במשך 24 שעות או שהגורים נמצאים בסכנת חיים מידית (כלבים משוטטים, מזג אויר קיצוני וכו') נבקש לפתוח קריאה במוקד העירוני מבלי להזיז את הגורים ממקומם.

במידה ומצאתם גורים נטושים והחלטתם לאסוף אותם ולטפל בהם להלן מספר נקודות שחשוב שתדעו:
🍼האכלה- האכלה תתבצע עם אבקת תחליף חלב לחתולים שתמצאו בכול חנות חיות. על האריזה צריכות להיות כתובות הוראות הכנה.

ההאכלה צריכה להיות אחת לשלוש שעות בערך, כן גם בלילה.
גורים יונקים צריכים ללמוד איך לינוק מבקבוק. האכלה תתבצע כשהגור במנח מאונך בכדי שלא ייחנק, שימו לב לזרימת החלב! תדעו שהגור יתחבר טוב כשייוצר ואקום בין פטמת הבקבוק לפה של הגור, והוא יתחיל בפעולת יניקה.

💩צרכים- גורים קטנטנים לא יודעים לעשות צרכים בכוחות עצמם ואימם מלקקת אותם באזור האחורי בכדי לעודד אותם לעשות צרכים, היות ואתם מחליפים את אמא חתולה, עליכם לעודד אותם לעשות צרכים. איך עושים את זה? מרטיבים צמר גפן עם מים חמימים ומלטפים בעדינות את אזור פי הטבעת עד לעשיית הצרכים.

❤️‍🔥חימום- האמא מחממת את הגורים שלא יכולים עדיין לווסת את חום גופם, לכן, כשאין אמא, חייבים לדאוג לחימום הגורים באופן רציף. אפשר להשתמש בכרית חימום/ מנורת חימום/שמיכות טמפרטורה אידיאלית היא 40 מעלות. חשוב לשים לב שהגורים לא יתחממו מידי.

🐈🐈כדי שהגורים ילמדו להתנהג בצורה חברותית, מומלץ להניק תמיד יותר מגור אחד בו זמנית.
בהצלחה🙌