למה התחדשות עירונית?

פרויקטים של התחדשות עירונית (פינוי-בינוי, תמ"א 38 ו-38/2) הם הבשורה של התקופה הנוכחית, בעיקר עבור בעלי דירות המחזיקים בנכס ישן ואין ביכולתם לקנות דירה חדשה או לשפץ בעצמם את דירתם הנוכחית, ולכן, בלית ברירה נשארים עם הנכס הישן והלא בטוח.

מדוע?
משום שישנן יחידות דיור רבון הנמצאות בסכנה ממשית של התמוטטות עקב רעידת אדמה, מלחמה או אסונות אחרים. בעלי הדירות המחזיקים בנכסים אלו, מתמודדים עם דירות מתפוררות, בבניינים ישנים, ללא מעלית וללא חניה ובדרך כלל – דירות צפופות שאינן מתאימות לאורח החיים הרצוי לבעל הדירה ולגודל המשפחה המתרחבת בשמחה.
מצד שני, כיום ישנו ביקוש רב לרכישת דירות, אשר מעלה את המחירים ומוריד את הסיכוי לרכישת נכס חדש, גדול, מרווח ובטיחותי.

חוק התחדשות עירונית אמור ויכול לפתור רבות מן הבעיות הללו, ומאפשר לקבלנים וליזמים לבנות יחידות דיור חדשות על בסיס בניינים ישנים, תוך תיאום עמדות בין היזם לבעלי הדירות.

כאן, אתם נכנסים לתמונה.

מה זה פינוי בינוי?

כדי שנוכל לראות את העיר שלנו מתפתחת, מדינת ישראל מעודדת יזמים לפנות לתושבים ולבצע ביחד איתם פרויקטים של פינוי-בינוי, במתחמים של כמה בניינים במשותף. פרוייקטים מסוג זה הם מורכבים וארוכים, ועל תושבי הבניינים להתארגן ולפעול לקידום הפרויקט.

בזמן הביצוע הדיירים מתפנים למגורים זמניים, הבניינים הישנים נהרסים ובמקומם נבנים בנייני מגורים חדשים (במימון מלא של היזם וללא השתתפות עצמית של הדיירים).

תכנון מיטבי של הפרוייקט, מייצר איכות חיים טובה יותר לדיירים ולשכונה באמצעות שדרוג המרחב העירוני,  הסדרת ההתארגנות החברתית ושיתוף בעלי הדירות בתהליך וכדאיות כלכלית ליזם.

הפרוייקטים מובלים על-ידי יזמים, נציגויות תושבים ועו"ד אשר נבחרים ע"י התושבים, ועוברים תהליך תכנון ואישור מול העירייה ומוסדות המדינה. מי מחליט בסוף אם הפרוייקט יצא לפועל?

אתם התושבים. ההחלטה היא רק בידיים שלכם.

אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בתהליך, ולענות על כל שאלה שיש לכם.

כל הסיבות להתחדש!

אוכלוסיה גדלה בכל רחבי הארץ

אוכלוסיה גדולה זקוקה ליותר מקומות דיור מבעבר, ומדינה קטנה כמו שלנו צריכה לשאוף לניצול מקסימלי של השטח לבנייה, תוך שימת דגש על שימור הטבע.

שמירה על ערכי הטבע ואוצרות עירוניים

יש להמשיך ולבנות דווקא בתוך הערים, בתהליך שנקרא "התחדשות עירונית". עיקר התהליך הוא הריסה של מבנים ישנים, ובניה של מבנים חדשים ומשופרים במקומם, שבהם מספר יחידות דיור גדול יותר, ואיכות החיים עולה בהתאמה.

עמידות מבנים בפני נזקי טבע ונזקים חיצוניים

ההתחדשות העירונית משפרת את עמידות המבנים בפני רעידות אדמה ואירועים בטחוניים. בניינים ישנים יותר חשופים לנזקים, ומבנים חדשים מתוכננים בהקפדה על תקנים מחמירים המאפשרים לכם- לישון בשקט.

שיפור תשתיות עירוניות

בניה מחודשת בתוך הערים יכולה להוביל לשיפור השירותים שניתנים לתושבים ולעלייה ברמת החיים, משום שלשם כך דרוש תכנון של תשתית ציבורית רחבה.